Hittegods

BiljettförsäljningHar du tappat eller glömt någonting på spårvagnen, bussen, pendeltåget eller i tunnelbanan?

Varje dag kommer cirka 300 föremål till kollektivtrafikens gemensamma hittegodsavdelning, som sköts av tunnelbanans operatör MTR Stockholm. Allt som hittas registreras i ett gemensamt datasystem.

Det kan dröja upp till en vecka innan Hittegods fått in det du tappat beroende på hur ofta leveranser kommer från de olika trafikoperatörerna.

Vissa föremål får vi in i stort antal, de är svåra att känna igen för andra än den rätta ägaren. Sådana föremål är glasögon, mössor, halsdukar, handskar, vantar, paraplyer och nycklar. I dessa fall måste du själv besöka oss för att söka efter och identifiera ditt föremål.

När du kommer in för att hämta dina saker måste du kunna identifiera dig.  Ta därför med id-handling (körkort, pass eller dylikt) .

Om du precis upptäcker att du har glömt en värdesak kan du ringa SL:s trafikinformation så försöker de hjälpa dig.  Telefon: 08-600 10 00 (val 1+2 )

Allt hittegods behålls i tre månader,  därefter doneras de till välgörenhetsorganisationer.

Kontakta Hittegods
Klara Östra Kyrkogata 6, intill tunnelbanestation T-Centralen
Telefon: 08-600 10 00
Öppetttider: se SL:s hemsida